Články

Lidské hodnoty, smysl života, učení se aj. jsou oblasti, ve kterých mnoho mladých i starších pokulhává, nebo nemají jasno. Proto zde budu uvádět zajímavá témata zaměřená především na zmíněné oblasti.

Články

12.06.2016 21:18
Hry jsou naší nedílnou součástní již od ranného dětství. Jako děti jsme si hráli s čímkoliv, co jsme viděli a drželi v ruce. Postupně jsme si hráli s pastelkami, barvami, autíčky, panenkami, atd. Je známé a vědecky dokázané, že hry rozvíjejí nejrůznější oblasti lidských osobností. Přes jemnou i...
26.03.2016 05:45
05.11.2015 21:02
Předsudky, či stereotypy se velmi podílejí na hodnocení druhých lidí. Často si o druhých něco myslíme, ačkoliv jsme je ještě nepoznali. Nebo “házíme” jedny do stejného pytle jako druhé. Z těchto úvodních řádků můžeme vytušit, že ne všechny předsudky či stereotypy jsou vhodné a dobré. Proto se nyní...
27.10.2015 18:40
Se situacemi, které hodnotíme jako spravedlivé, či jako nespravedlivé, se setkáváme téměř denně - doma, ve škole, v práci, mezi kamarády. Lidi, kteří se k nám chovají “spravedlivě”, vnímáme většinou jako dobré a naopak lidi, kteří se k nám chovají “nespravedlivě”, vnímáme spíše jako špatné. Rodiče,...
30.06.2015 12:56
Klíčové kompetence; Jaký potenciál mají hry ve výuce?; Stručný přehled výukově použitelných her; Jak se správně učit?: podmínky, technika, fáze učení;
30.06.2015 12:51
Stalo se ti v životě něco náhodného? Co třeba hod kostkou při hře Člověče nezlob se. Je to náhoda? Jak bys popsal(a), co to ta náhoda je?   Podle Wikipedie lze jako náhodu označit jevy, jejich příčinu neumíme vysvětlit nebo jevy, které příčinu nemají. Když se ale zamýšlím nad výše uvedeným...
30.06.2015 12:43
Pravděpodobně již máš jasnou představu o tom, jak tento svět funguje. Teď nemyslím politickou a ekonomickou scénu, ale fyzikální, chemické, matematické a jiné zákony. Vždyť se to učíš již od základní školy. Znáš zákon gravitace. Tedy, co pustíš, tak spadne (pokud to zrovna neleží nebo nevyužívá...